اخلاق فناوری با رویکرد فناوری های نوین آموزش کشاورزی |
کد مقاله : 1143-FCEAF (R2) |
نویسندگان |
مریم گلباز * مرکز آموزش امام خمینی |
چکیده مقاله |
آموزش مهم ترین ابزار و شیوه روبرویی با تغییرات است. در عصر حاضر که، عصر فناوری و اطلاعات و ارتباطات نام دارد، با توجه به رشد جمعیت و محدودیت منابع، جهت افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی بهرهگیری از دانش و فناوریهای نوین آموزش کشاورزی برای ارتقا کمی و کیفی برنامه های آموزشی بسیار موثر می باشد. اخلاق فناوری نیز ازجمله شاخه های اخلاق کاربردی است اخلاق کاربردی از زیرشاخه ها یاپیوست های رشته فلسفه اخلاق است که به مباحثی می پردازد که به ارزش های عملی رفتار انسان ها در حوزه هایی خاص مربوط می شود. از آنجا که فناوری های نوین آموزشی تحولات سیاسی،اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی وسیع و شگرفی را پدید آورده اندموجب بروز مشکلات اخلاقی جدید و منحصر به فردی دراین حوزه نیز شده اند. از این رو هدف از ارایه این مقاله تبیین جایگاه فلسفه اخلاق در حوزه فناوری های نوین آموزش کشاورزی و بررسی چالش های آن می باشد تا بتوانیم گامی بلند در جهت رفع موانع و مسائل برداریم. |
کلیدواژه ها |
اخلاق، فناوری، فناوری های نوین آموزشی، آموزش کشاورزی |
وضعیت: چکیده برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |